Athora Netherlands en Tata Consultancy Services breiden strategisch samenwerking uit

31 augustus 2023

Athora Netherlands N.V. (Athora Netherlands) maakt vandaag bekend dat zij de Operations en IT van haar Life Service Business zal overdragen aan Tata Consultancy Services (TCS). Deze uitbreiding van de langdurige strategische samenwerking met TCS stelt Athora Netherlands in staat de dienstverlening aan haar klanten verder te verbeteren, de continuïteit te waarborgen en de kostenbasis te flexibiliseren van haar Life Service Business, een gesloten portefeuille bestaande uit individuele levensverzekeringsproducten onder de merknaam Reaal.

De uitbreiding van de samenwerking omvat de overgang van ongeveer 90 medewerkers naar TCS, die onze klanten van de Life Service Business zullen blijven bedienen. Naast de Operations en IT van de Life Service Business, zullen ook bepaalde IT infrastructuurdiensten worden overgedragen aan TCS. Strategische partnerschappen, zoals deze met TCS, zijn onderdeel van Athora Netherlands’ Ambitie 2025 strategie om een toonaangevende, gefocuste pensioen- en levensverzekeraar te worden.

Belangrijke stap

Bart Remie, Chief Technology & Operations Officer van Athora Netherlands: "Deze strategische samenwerking is een belangrijke stap voor onze Life Service Business. De uitgebreide expertise van TCS op het gebied van de Operations en IT van verzekeraars zal ons helpen de continuïteit van onze activiteiten te waarborgen nu de portefeuille geleidelijk wordt afgebouwd. Verder zal het ons helpen om de dienstverlening aan onze klanten te verbeteren, terwijl het onze kostenbasis flexibeler zal maken. Ik wil alle medewerkers die betrokken zijn bij de overdracht bedanken voor hun toewijding en ik wens ze het allerbeste als ze onze gewaardeerde klanten ook na de overdracht aan TCS van dienst zullen blijven."

Blij om onze samenwerking te verdiepen

"TCS combineert contextuele kennis met domein- en technologische expertise om zo wereldwijde verzekeraars te helpen de transformatie naar gemoderniseerde, digitale ondernemingen te maken," aldus Hemakiran Gupta, Hoofd Banking, Insurance en Financial Services, Europa, TCS. "We zijn verheugd om onze samenwerking met Athora Netherlands verder te versterken. Onze diepgaande domeinkennis en kennis van applicaties en de operationele kant van verzekeringen, samen met de moderne hybride cloudtechnologie van TCS Enterprise Cloud, zal Athora in staat stellen een ongeëvenaarde klantbeleving te bieden en hun veerkracht versterken."

Athora Netherlands zal nauwe samenwerking zoeken met haar contractpartijen om een soepele overgang te realiseren. De klantenservice en polisadministratie van Zwitserleven pensioenen is geen onderdeel van deze strategische samenwerking.

Henk Schillemans

T: +31 (0) 6 12647962