Athora Netherlands rondt verkoop ACTIAM af

3 januari 2022

Athora Netherlands N.V. ('Athora Netherlands') maakt vandaag bekend dat de in oktober 2021 aangekondigde verkoop van ACTIAM N.V. ('ACTIAM') aan Cardano Group ('Cardano') is afgerond. De transactie kon worden voltooid nadat aan de gebruikelijke voorwaarden was voldaan, waaronder het indienen van de benodigde stukken bij en verkrijgen van toestemming van de toezichthouder en positief advies van de ondernemingsraad.

De verkoop is een belangrijke mijlpaal in de uitvoering van de strategie van Athora Netherlands om te focussen op pensioenoplossingen en de organisatiestructuur verder te vereenvoudigen. Als onderdeel van de eerder aangekondigde langlopende strategische samenwerking, zal Cardano vermogensbeheerdiensten verlenen aan de unit-linked business van Athora Netherlands. Dankzij deze samenwerking kan Athora Netherlands een optimaal dienst- en productaanbod aanbieden richting haar klanten. Duurzaamheid blijft een centrale rol spelen in de strategie van Athora Netherlands.

Download hieronder het volledige (Engelstalige) persbericht.