Anbang Insurance Group rondt overname SNS REAAL- dochter VIVAT af

26 juli 2015

Anbang Insurance Group Co., Ltd. (Anbang Insurance Group) maakt vandaag bekend dat Anbang Insurance Group de overname van VIVAT Verzekeringen (statutaire naam REAAL N.V.) heeft afgerond.

VIVAT is een toonaangevende verzekeringsmaatschappij en vermogensbeheerder in Nederland die al meer dan 100 jaar bestaat. VIVAT heeft een sterk klantenbestand en een solide reputatie. Met de volledige steun van de Anbang Insurance Group, dat bekend staat om haar sterke, op technologie gebaseerde, diensten, zal VIVAT in de toekomst beter uitgerust zijn om haar klanten in Nederland te bedienen, en Anbang haar klanten in China.

Over Anbang Insurance Group

Anbang Insurance Group Co. Ltd. is een toonaangevende verzekeringsmaatschappij gevestigd in Beijing, China, met meer dan 30.000 medewerkers. Anbang biedt een uitgebreid scala aan diensten en producten op financieel en verzekeringsgebied aan meer dan 20 miljoen klanten, waaronder levensverzekeringen, pensioenen, ziektekostenverzekeringen, woon- en ongevallenverzekeringen en vermogensbeheer. Sinds haar oprichting heeft Anbang uitstekende resultaten bereikt voor haar klanten, daarbij gebruikmakend van de meest geavanceerde technologieën om de klantbeleving te verbeteren. Als een Chinese verzekeringsmaatschappij met een internationale visie, voert Anbang een strategie om een compleet wereldwijd dienstenpakket aan haar klanten te bieden en om een stabiel, lange termijn rendement te realiseren door wereldwijd gespreide beleggingen. Voor meer informatie zie www.anbanggroup.com/abic/english.

Over VIVAT

VIVAT N.V. is de holdingmaatschappij voor onder andere SRLEV N.V., Reaal Schadeverzekeringen N.V., Proteq Levensverzekeringen N.V., ACTIAM N.V. en Zwitserleven PPI N.V. VIVAT N.V. treedt ook naar buiten onder de handelsnaam VIVAT Verzekeringen. De dochtervennootschappen van VIVAT Verzekeringen zijn actief in de Nederlandse markt met de merken Zwitserleven, Zelf, Route Mobiel, Reaal, Proteq, Proteq Dier & Zorg en ACTIAM. Met een balanstotaal van € 60 miljard (eind 2014) is VIVAT Verzekeringen een van de grote verzekeraars in Nederland. De organisatie heeft ruim 3200 medewerkers en kantoren in Alkmaar, Amstelveen, Assen, Rotterdam en Utrecht.

Per 26 juli 2015 is Anbang Group Holdings Co. Ltd., een volledige dochter van Anbang Insurance Group Co. Ltd, enig aandeelhouder van VIVAT N.V.