Athora Netherlands en WTW ronden overdracht van PPI af

4 april 2023

Athora Netherlands N.V. (Athora Netherlands) maakt vandaag bekend dat de overdracht van de Nederlandse premiepensioeninstelling (PPI) van WTW aan Athora Netherlands is afgerond.

De Nederlandse PPI van WTW blijft voorlopig een aparte entiteit. Op termijn zal het een geïntegreerd onderdeel worden van Zwitserleven PPI N.V., met behoud van de belangrijkste huidige klantpropositie. Daartoe zal in 2023 een uitgebreid integratieplan worden ontwikkeld.

De beste onderdelen van beide PPI's benutten

Annemieke Visser-Brons, Chief Commercial Officer van Athora Netherlands: "Het verkrijgen van goedkeuring van DNB was een belangrijke stap in het overnameproces. Nu is de overdracht afgerond we verwelkomen de medewerkers en klanten van de Nederlandse PPI van WTW bij Athora Netherlands. De overname van de Nederlandse PPI van WTW stelt ons in staat de beste onderdelen van beide PPI's te benutten. De gecombineerde schaal en capaciteit geeft ons de mogelijkheid tot nog meer innovatie en nog betere dienstverlening aan onze klanten en deelnemers."

In het belang van medewerkers, klanten en deelnemers

Rolf Kooijman, voorzitter stichtingsbestuur: "Wij zijn verheugd dat de overdracht aan Athora Netherlands is afgerond. Wij zijn ervan overtuigd dat deze overdracht in het belang is van onze medewerkers, klanten en deelnemers. Samen zijn we goed gepositioneerd om te groeien en ons hoge niveau van klant- en deelnemerstevredenheid te behouden."