• NL
  • Taal: Nederlands (NL) Engels (EN)

    Erik de Held

    Erik de Held

    Eric werkt als Internal Accountmanager bij Zwitserleven

    ‘Als we een klant goed bedienen, is hij sneller geneigd ons trouw te blijven.’

    ‘Het geeft een goed gevoel als het lukt om nieuwe klanten over de streep te trekken.’

    Als Internal Accountmanager beheert Erik de Held een portefeuille van 160 werkgevers die voor hun medewerkers een pensioenregeling hebben afgesloten bij Zwitserleven. Een enerverende job, waarin hij dagelijks geconfronteerd wordt met alle aspecten van het werkgeverschap: arbeidsongeschiktheid, overlijden van werknemers, fusies en uitbreidingen.

    Voor een accountmanager is niets zo belangrijk als het opbouwen van een goede band met je klanten. Niet voor niets investeert Erik veel tijd aan gesprekken met zijn relaties – gesprekken die soms lang duren en niet zelden persoonlijk van aard zijn. “Nadat mijn zoon was geboren, werd ik regelmatig door ‘bezorgde’ klanten gebeld met de vraag of mijn nachtrust inmiddels weer een beetje hersteld was. Ik denk dat het in onze branche goed is om iets van een persoonlijke band op te bouwen. Mocht het nodig zijn, dan heb je altijd de gunfactor. En als we een klant goed bedienen, is hij sneller geneigd ons trouw te blijven.”

    Meerwaarde van Zwitserleven

    Naast het onderhouden van klantrelaties, behoort het ook tot Eriks verantwoordelijkheden om nieuwe klanten binnen te halen. Daarvoor gaat hij met veel enthousiasme bij bedrijven langs om presentaties te geven. In pakweg een uur vertelt Erik alles over de meerwaarde van Zwitserleven. “Het zijn tijdrovende trajecten, maar het geeft een goed gevoel als het lukt om met mijn presentaties nieuwe klanten over de streep te trekken.”

    Dynamische omgeving

    Door de dynamiek bij Athora is Eriks werk geen dag hetzelfde. Telkens als hij ’s ochtends zijn mailbox opent, is het een uitdaging wat hij zal aantreffen. Als er naast zijn reguliere werk nog tijd over is, investeert hij graag in projecten die zijn interesse aanwakkeren. “Ik ben bijvoorbeeld jarenlang stagebegeleider geweest van studenten op de Hogeschool van Amsterdam. Ook gaf ik presentaties aan studenten over Zwitserleven. Er zijn collega’s die zich inzetten door kinderen les te geven in de Week van het Geld. De stelregel is: het mag nooit ten koste gaan van de klanten, maar als je er tijd voor hebt en je vindt het leuk, dan is er de ruimte om dit soort dingen te doen.”